Asfaltne mješavine

Asfaltne mješavine

Asfaltne mjesavine uzorci

Nudimo vam veliki izbor tehnološki naprednih mješavina za sve slojeve izrade cesta i prilaza.

Asfaltne ili bitumenske mješavine su najpopularniji materijal za izradu kolničkih konstrukcija. Riječ je o mješavini agregata (kamena sitnež), kamenog brašna te bitumena koji služi kao vezivo.

Visokosofisticirana proizvodnja asflatnih mješavina

U vlastitim visokosofisticiranim i automatiziranim postrojenjima, Colas Hrvatska proizvodi različite vrste asfaltnih mješavina, kako za vlastite potrebe, tako i za vanjske kupce. U vlastitom akreditiranom laboratoriju kontroliramo kontinuiranu kvalitetu proizvodnje te usklađenost s recentnim hrvatskim normama i važećim tehničkim uvjetima.

U svojoj ponudi imamo preko dvjesto različitih receptura asfaltnih mješavina razvijenih za različite namjene te za korištenje različitih tipova agregata i bitumena. Svake godine razvijemo i niz novih receptura prema specifičnim zahtjevima investitora.

Važeća norma: HRN EN 13108-1

Cestovne kolničke konstrukcije izvode se u pravilu od dva ili tri sloja asfaltbetona. Specifikacija asfaltbetona koji se pri tome koristi uglavnom ovisi o namjeni prometnice, odnosno o prometnom opterećenju. S obzirom na redoslijed ugradnje i specifičnu namjenu, razlikujemo tri vrste slojeva asfalta: nosivi, vezni i habajući.

Nosivi sloj preko sebe preuzima i na podlogu raspoređuje opterećenje s površine. Uz to, služi za dodatno izravnavanje podloge na naredne slojeve. Proizvodi se od agregata sa zrnom veće veličine, poput 16, 22 i 32 mm. Prilikom ugradnje, debljina ovog sloja je najčešće između 5 i 13 cm.

Vezni asfaltni sloj dodatno izravnava podlogu te na sebe preuzima posmično ili tangencijalno naprezanje kojeg uzrokuje prometno opterećenje s površine. Vezni sloj se proizvodi od agregata sa zrnom veličine 16 i 22 mm i najčešće izvodi u debljini između 5 i 10 cm.

Habajući asfaltni sloj je u neposrednom kontaktu s površinskim o­pterećenjem te mora jamčiti siguran mehanički kontakt kotača s podlogom. Debljina ovog sloja je najmanja, te u pravilu iznosi između 2 i 7 cm. Habajući asfaltni sloj proizvodi se od agregata finijeg zrna, odnosno veličine 4 mm, 8 mm, 11 mm i 16 mm.

Granulometrijske krivulje asfaltbetona su kontinuirane.

Važeća norma: HRN EN 13108-2

Asfaltbeton za vrlo tanke slojeve - BBTM (fran. Beton Bitumineux Tres Mince) je bitumenska mješavina u kojoj su čestice agregata diskontinuiranog sastava, a primjenjuje se za izvedbu habajućih asfaltnih slojeva u debljini od 2 do 3 cm. Karakteristike BBTM-a su poveća otpornost na klizanje tj. bolja hvatljivost i smanjena buka u odnosu na klasične asfaltbetone. Kao vezivo upotrebljava se polimerom modificirani bitumen PmB 45-80/65. Maksimalna veličina zrna u kamenom materijalu iznosi 8 ili 11 mm.

S obzirom na tradiciju ugradnje ove vrste asfalta diljem Europe, u Colasu su razvili 3 generacije niskobučnih asfalta naziva Microville, Rugosoft i Nanosoft. BBTM se može primijeniti za sve grupe prometnih opterećenja.

Važeća norma: HRN EN 13108-5

Stone Mastic Asphalt (SMA ili splitmastiks) asfaltna je mješavine koja se najviše upotrebljava za izvedbu habajućih slojeva kolničkih konstrukcija autocesta i ostalih cesta namijenjenih teškom prometnom opterećenju i velikoj gustoći prometa.

Stone Mastic Asphalt (SMA ili splitmastiks) asfaltna je mješavine visoke kvalitete zbog svoje diskontinuirane granulometrijske krivulje. U pravilu se upotrebljava za izvedbu habajućih slojeva kolničkih konstrukcija autocesta i ostalih cesta namijenjenih teškom prometnom opterećenju i velikoj gustoći prometa te za izvedbu zaštitnih slojeva hidroizolacije kolničkih ploča cestovnih objekata.

SMA se radi od zrna agregata veličine 4, 8, 11 i 16 mm. Kao vezivo upotrebljava se polimerom modificirani bitumen.

Važeća norma: HRN EN 13108-7:2016

Porozni asfalt spada u grupu habajućih slojeva čija je karakteristika povećan udio šupljina, povećana otpornost na klizanje i smanjena buka. Navedene karakteristike pridonose bržoj odvodnji, odnosno prometnice se brže osuše nakon kiše što utječe na povećanu sigurnost prometa.

Porozni asfalt se proizvodi od zrna agregata veličine 8 mm, 11 mm i 16 mm, pri čemu je granulometrijska krivulja diskontinuirana.

Važeća norma: HRN EN 13108-8

Reciklirani asfalt dobiva se glodanjem asfaltnih slojeva, mrvljenjem asfaltnih ploča izvađenih iz asfaltnih kolničkih konstrukcija te ostataka ili viškova asfalta nastalima tijekom proizvodnje.

Zaštita okoliša i cirkularna ekonomija imperativi su modernog razvoja. S ciljem očuvanja prirodnih resursa te smanjenja emisija ugljičnog dioksida, sve je veća potreba za recikliranjem materijala koji se koriste u cestogradnji. Koristi se kao sastavni materijal za bitumenske mješavine proizvedene u asfaltnoj bazi za vruću ili toplu bitumensku mješavinu, u skladu sa specifikacijama za te mješavine.

Galerija slika
 
Želite postati dio Colas tima?

Ove web stranice koriste kolačiće kako bi poboljšale Vaše korisničko iskustvo i vodile analitiku o posjećenosti.
Saznaj više...

U redu Izbriši kolačiće