Novi proizvod: Asfalt s gumom

Novi proizvod: Asfalt s gumom

Krajem studenog 2020. godine Colas Hrvatska je na Državnoj cesti oznake DC206 na sjeveru Hrvatske kroz grad Pregrada napravila dionicu habajućeg sloja asfalta s upotrebom bitumena modificiranog gumenim granulatom kao vezivom. Korišten je mokri postupak dodavanja gumenog granulata u bitumen što je prvi puta da je u Hrvatskoj netko izvodio. Izrada dionice napravljena je u svrhu poboljšanja sigurnosti prometa i smanjenja buke.

Za habajući sloj asfalta AC 11 surf upotrijebili smo bitumen (CSRB) RmB 45/80-55 modificiran gumenim granulatom, a proces modifikacije bitumena provodio se mokrim postupkom u rafineriji.

Radovi su izvedeni na: Državnoj cesti oznake DC206 na sjeveru Hrvatske. Cesta prolazi centrom mjesta Pregrada, dugačka je 460m, široka 6,4m, a ugradili smo 295 t asfalta.
Bitumen modificiran gumenim granulatom (CSRB) sastoji se od bitumena (85 ± 2 m/m%), gumenog granulata (15 ± 2 m/m%) i posebnog multifunkcionalnog aditiva (0,3 ± 0,2 m/m%). Gumeni granulat za modifikaciju bitumena je od rabljenih automobila. Automobilske gume se proizvode u velikim količinama i ubrajaju u najproblematičniju kategoriju otpada. Reciklaža istrošenih automobilskih guma pozitivna je s gledišta odgovornog gospodarenja otpadom i zaštitom okoliša.

U zakonu o gradnji od 7 temeljnih zakona za građevinu četiri su u direktnoj vezi s navedenim prijedlogom:


1. Mehanička otpornost i stabilnost

Dosadašnja ispitivanja otpornosti na trajnu deformaciju (kolotraženje) sukladno normi EN 12697-22 pokazuju veću otpornost asfalta sa upotrebom gume u bitumenu na trajnu deformaciju. Takvi asfalti pokazali su odličnu otpornosti na zamor materijala zbog čega takvi kolnici imaju veću otpornost na nastanak pukotina.
Takav asfalt je elastičniji što pokazuje rezultat odnosa stabiliteta i deformacije, odnosno modula ukočenosti ispitan prema EN 12697-34. To svojstvo daje asfaltu veću otpornost na niske temperature, što dovodi do smanjenja pukotina. Sva ova ispitivanja pokazuju na bolja svojstava asfaltnih mješavina s dodatkom gume u bitumenu i može se očekivati dulji uporabni vijek kolnika i smanjene troškove održavanja.

2. Sigurnost i pristupačnost tijekom uporabe

Sigurnost prometa je izrazito bitna, a ispitivanje otpornosti površine asfalta prema klizanju pokazuje da bitumen s dodatkom gume daje asfaltu izrazito dobre karakteristike po pitanju zaustavnog puta, tj. bolji rezultat od površine kolnika s klasičnim asfaltima.

3. Zaštita od buke

Državne ceste u RH koje prolaze kroz pretežno naseljena mjesta pretežno imaju ograničenja brzine od 50 do 80 km/h. Pri takvim brzinama dosadašnja istraživanja u asfalterskoj tehnologiji pokazala su da određene kombinacije diskontinuiranih granulometrijskih krivulja kamenog skeleta (kao što su porozni asfalt i asfaltbeton za vrlo tanke slojeve) u kombinaciji s bitumenom koji sadrži gumu smanjuju buku koja je nastala zbog djelovanja pneumatika vozila.


4. Održiva uporaba prirodnih izvora

Automobilske gume se proizvode u velikim količinama i ubrajaju u najproblematičniju kategoriju otpada. Reciklaža istrošenih automobilskih guma pozitivna je s gledišta odgovornoga gospodarenja otpadom i zaštitom okoliša.

Proizvedena asfaltna mješavina zadovoljava sve kriterije prema TUAK/2015, a sva ispitivanja napravljena su do kraja 2020. godine.

 

Galerija slika
 
Želite postati dio Colas tima?

Ove web stranice koriste kolačiće kako bi poboljšale Vaše korisničko iskustvo i vodile analitiku o posjećenosti.
Saznaj više...

U redu Izbriši kolačiće